2016. január 4., hétfő

Új év, új elhatározások


Itt az új év, az új elhatározások ideje. A téli szünetben rengeteget olvasgattam pénzügyi blogokat. Volt időm átgondolni hol tartunk most, kinek mennyivel tartozunk és sajnos a számok nem sokat változtak. Még mindig nyakig ülünk az adósságban, sőt......
Mi vagyunk a tipikus svájci frankban eladósodott család, aki önhibáján kívül most belefullad az adósságokba. Anno, mikor felvettük a hitelt, pontosan átgondoltuk, hogy mit fogunk bírni kifizetni, számoltam is valamennyi növekménnyel, de ez már túl megy azon, sajnos. Tudom, szeretett kormányunk megmentett minket, nem is egyszer. De minden egyes megmentéssel, mélyebbre süllyedtünk a gödörben. Tavaly májusban, azt hittem annál rosszabb már nem lesz, de sajnos nem lett igazam. Az újabb autóhitel forintosítás nekünk még rosszabbat hozott:  2008-ban 1,5 millió Ft hitelt kaptunk a kocsira 10 évre. Eddig visszafizettünk 2,1 milliót és a forintosítási levél szerint még 5,4 milliót kérne a bank és a futamidőt 10 évre még kitolják. Tehát a 2008-ban vett 2 éves Citroen Berlingonk, ha elfogadnánk a forintosítást, akkor végül 8 millióba lenne ( volt benne 500 ezer önrészünk is). Nos, ezt a megmentést, köszönettel elutasítottuk. Marad az előző levél szerinti tartozásunk, ami 3 millió forint még 4 év alatt.

 Az én pénzügyi célom, hogy ebben az évben, minden nap figyelek a pénzügyeinkre. Átgondoltam az eddigi próbálkozásaimat, és rájöttem, hogy eddig mindig nagyon hamar feladtam. Eleinte minden hónapra írtam költségvetést,  aztán jött valami nem várt kiadás, ami teljesen áthúzta a havi terveimet, és borult minden. Aztán szeptembertől már nem is írtam, csak úsztam az árral. A menütervezést sokáig csináltam és ahhoz vásároltam, de decemberben ez is elmaradt és amit éppen kívánt a család, az került az asztalra. Jó magyar szokás szerint, rengeteg alapanyagot vettem karácsonyra, hátha vendégek jönnek, sütni is akartam sokféle sütit, nos ezek végül nem valósultak meg, de ennek annyi az előnye, hogy most tele a konyha alapanyagokkal, van miből főznöm:)

Az idei célok egyszerűek és tömörek:
- költségvetés írás - ezzel már készen is vagyok!!! megírtam előre az egész évet. Rájöttem, hogy így könnyebb előre tervezni, hogy melyik hónapban van több kiadás, családi ünnep, nyaralás, vagy iskolakezdés stb. A nagyobb kiadásokra már februártól félreteszek majd összegeket. A nem várt kiadásokra is elkezdek félretenni, hogy ne borítsák fel a terveimet.
- menütervezés - ez fontos, hisz a kajára szánt pénzen lehet a legtöbbet spórolni. Erre idén nagyon fogok figyelni.
- minden nap felírni a kiadásokat-bevételeket - tudom, szörnyen unalmasan hangzik és az is :) , de kell ez a kontroll, hogy lássam hol tartok
- bevétel növelés - fontos lenne, hogy több bevételünk legyen. Nyár óta van egy vállalkozásunk, én így próbálok több pénzhez jutni, de ezt a módszert csak nagyon eltökélteknek ajánlom, mert rengeteg munkával és idegeskedéssel jár. Fizetni való minden hónapban van, az ügyfelekért pedig meg kell dolgonzi keményen.
- törleszteni, törleszteni, törleszteni - az aktuális havi részleten felül minden megtakarított pénzt, vagy plusz bevételt a törlesztésre fordítunk.

Szóval mostantól minden nap írom a blogot újra, gyertek, tartsatok velem!
Idén, nem adom fel! Végig fogom csinálni. Nekem ez az újévi fogadalmam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése