2016. január 8., péntek

Kelkáposztafőzelék pörkölttel

Ez is egy egyszerű, de olcsó étel, amit nálunk szerencsére mindenki nagyon szeret. Múlt héten vettem a kelkáposztát az Auchanban, akkor pont akciós volt, így már napok óta a fejemben volt, hogy el kell készítenem. Tudom, ahány ház, annyiféleképpen készítik. Nálunk is anyósom teljesen másként csinálja, mint én. Én így szoktam:

Egy közepes fej kelkáposzta külső leveleit leszedem, alaposan megmosom, majd félbevágom és a torzsáját is kivágom. A kelkáposztát vékony csíkokra felszeletelem. Néhány szem krumplit meghámozok és kockára vágva a kelkáposztával együtt felteszem főni. Sózom, 2-3 felaprított fokhagymát teszek a vízbe és megszórom őrölt köménnyel. Miután a krumpli megpuhult, 1 mokkáskanál pirospaprikát elkeverek 1,5 dl tejföllel és 1 evőkanál liszttel, és ezzel besűrítem a főzeléket. Még egyszer alaposan kiforralom és már kész is.

Feltétnek, most egy csirkemellből főztem egy kisebb adag csirkepörköltet és azt tettem rá.

Költségvetés:
1 fej kelkáposzta 270 Ft
5-6 szem krumpli 70 Ft
2 gerezd fokhagyma 10 Ft
1,5 dl tejföl 80 Ft
30 dkg csirkemell 480 Ft
fűszerek 20 Ft
hagyma 40 Ft
Összesen:  970 Ft , ebből 5 adag lett pont 194 Ft/adag


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése